Budowa silnika 2.0 hdi 136 KM, 163 KM. Jakie przebiegi wytrzyma?

Silnik 2.0 HDi stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych silników wysokoprężnych dostępnych na rynku. Jest on stosowany w wielu modelach samochodów, zarówno w Europie, jak i na innych kontynentach. Jego budowa, osiągi i trwałość sprawiają, że cieszy się on dużym zainteresowaniem kierowców i mechaników. W tym artykule przyjrzymy się bliżej budowie tego silnika, a także temu, jakie przebiegi jest w stanie wytrzymać.

Budowa silnika 2.0 hdi

Budowa silnika 2.0 HDi jest dość typowa dla nowoczesnych silników wysokoprężnych. Posiada on turbosprężarkę, co pozwala na osiągnięcie wyższej mocy i lepszych osiągów. Układ wtryskowy bazuje na technologii common rail, która umożliwia precyzyjne dozowanie paliwa pod wysokim ciśnieniem bezpośrednio do cylindrów. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie lepszej wydajności spalania oraz niższych emisji spalin.

Kolejnym ważnym elementem w budowie silnika 2.0 HDi jest układ EGR (recyrkulacja spalin). Jego zadaniem jest zmniejszenie ilości tlenków azotu w spalinach poprzez ponowne wprowadzenie pewnej ich ilości do komory spalania. System ten, choć korzystny dla środowiska, może być źródłem problemów, jeśli nie jest odpowiednio serwisowany.

Budowa silnika 2.0 hdi 163 km

Wersja silnika 2.0 HDi o mocy 163 KM różni się od swojego mniej mocnego odpowiednika kilkoma kluczowymi cechami. Po pierwsze, turbosprężarka w tej wersji jest bardziej zaawansowana, co pozwala na osiągnięcie większej mocy bez konieczności zwiększania pojemności. Ponadto, wersja 163 KM posiada bardziej zaawansowany układ wtryskowy, który pozwala na jeszcze dokładniejsze dozowanie paliwa.

Inne różnice w budowie silnika 2.0 hdi 163 km dotyczą układu chłodzenia i smarowania. Te ulepszenia mają na celu zapewnienie odpowiedniej temperatury pracy silnika oraz odpowiedniej ochrony przed zużyciem nawet przy wyższych obrotach i obciążeniach.

Budowa silnika 2.0 hdi 136km

Wersja silnika o mocy 136 KM, choć nieco mniej zaawansowana niż jej mocniejszy odpowiednik, nadal oferuje solidne osiągi i niezawodność. Kluczowymi elementami w budowie silnika 2.0 hdi 136km są turbosprężarka oraz układ wtryskowy oparty na technologii common rail. Układ EGR również jest obecny, chociaż jego konstrukcja może się nieco różnić w zależności od modelu samochodu i roku produkcji.

CZYTAJ DALEJ  W jakiej kolejności podłączyć kable rozruchowe?

Warto również zwrócić uwagę na układ chłodzenia i smarowania w tej wersji silnika. Chociaż jest on podobny do tego stosowanego w wersji 163 KM, może występować pewne różnice w detalach, które wpływają na wydajność i trwałość silnika.

2.0 hdi – jakie przebiegi jest w stanie wytrzymać?

Pytanie o jakie przebiegi jest w stanie wytrzymać silnik 2.0 HDi pojawia się bardzo często. Odpowiedź na nie jest złożona i zależy od wielu czynników, takich jak regularność przeglądów, jakość używanego paliwa czy styl jazdy kierowcy.

Jednak ogólnie przyjęło się, że silniki HDi są jednymi z bardziej trwałych na rynku. Wielu użytkowników zgłasza przebiegi przekraczające 300 000 km bez poważniejszych problemów. Kluczem do takiej trwałości jest regularna wymiana oleju i filtrów, a także dbałość o układ wtryskowy oraz EGR.

W przypadku wersji 163 KM i 136 KM, obie jednostki, dzięki odpowiedniej konstrukcji i jakości wykonania, są zdolne do osiągnięcia podobnych, imponujących przebiegów. Oczywiście, jak w przypadku każdego silnika, pewne awarie są nieuniknione, ale dbałość o regularne serwisowanie i unikanie nadmiernego obciążenia silnika znacząco zwiększa jego żywotność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *